Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2013

Βαρδούσια 7-10 Αυγούστου 2013

Το Σάββατο 17 Αυγούστου, τρία μέλη του Ορειβατικού Συλλόγου Βελβεντού ξεκινήσαμε για την οροσειρά της νότιας Πίνδου, τα Βαρδούσια, στη Στερεά Ελλάδα. Τα Βαρδούσια με οχτώ κορυφές με πάνω από 2400 μ. είναι η 6η  ψηλότερη οροσειρά της Ελλάδας με ψηλότερη κορυφή τον Κόρακα 2497 μ. υψόμετρο.

Μετά από πέντε ώρες ανάβαση φτάσαμε στο χωριό Αθανάσιος Διάκος, γενέτειρα του ήρωα του 1821 Αθανασίου Διάκου (Μασαβέτας).
Μετά από ολιγόωρη ξεκούραση ανηφορήσαμε για το καταφύγιο του Ορειβατικού Συλλόγου Άμφισσας στα 1950 μ. υψόμετρο.
Στο καταφύγιο μας υποδέχθηκαν τα μέλη του συλλόγου Άμφισσας, ένα τσάι και λίγη ξεκούραση ήταν αρκετά.
Μπροστά μας υψωνόταν ο βραχώδης όγκος των Βαρδουσίων και ήταν μεγάλη η πρόκληση. Κατά τη μία και μισή το μεσημέρι ξεκινήσαμε την κοπιαστική ανάβαση.
Μετά από μιάμιση ώρα σκαρφάλωμα στο βραχώδες μονοπάτι φθάσαμε στη θέση πόρτες 2200μ. υψόμετρο.
Μπροστά μας απλωνόταν ένα οροπέδιο και ακριβώς απέναντι μέσα από τα σύννεφα ξεπρόβαλε η κορυφή Κόρακας 2497μ. υψόμετρο. Μερικές ανάσες ήταν αρκετές και ξεκινήσαμε.
Σε μισή ώρα και μετά από μια σύντομη ανάβαση φτάσαμε στην κορυφή. Φυσούσε τόσο δυνατά που ήταν αδύνατο να κρατηθείς σε όρθια στάση χωρίς να στηρίζεσαι από κάπου.
Βγάλαμε τις αναμνηστικές φωτογραφίες και πήραμε το δρόμο του γυρισμού, που ήταν πιο δύσκολος και περίπου σε μιάμιση ώρα ήμασταν ξανά στο καταφύγιο.
Την άλλη μέρα το πρωί πήραμε το δρόμο της επιστροφής, αφού επισκεφτήκαμε μερικά από τα αξιοθέατα της περιοχής (Μονή Δαμάστας – Θερμοπύλες – γέφυρα Γοργοποτάμου). Με τον τρόπο αυτό και την ορειβατική μας εξόρμηση περάσαμε ευχάριστα ένα Σαββατοκύριακο του Αυγούστου.